Dan Goia – consultanta logistica, stivuitoare si echipamente depozit

consultanta logistica, stivuitoare si echipamente depozit

Depozitarea si stivuirea marfurilor

Pentru alegerea  rafturilor si tipului de depozit cat si a echipamentelor necesare functionarii  depozitului sunt necesare urmatoarele informatii:

I.INFORMATII GENERALE

-tipul de marfa manipulate

*fresh

*congelate

*inghetata

*profile mari

-forma de manipulare

* paleti si de care paleti

*bulk

*containere

*box-paleti

*ambalaje individuale

*vrac

-tip de depozit

*tranzit

*produse finite

*distributie

Dupa aceasta etapa se poate configura in linii mari tipul de depozit si ce gen de echipamente se pot folosi.

Fiecare pozitie din cele mentionate mai sus trebuie tratate specializat.

Ex: pentru un depozit de tranzit accentul se pune pe operatiuni de incarcare/descarcare,depozite nu foarte extinse pe inaltime si ca echipamente de regula stivuitoare cu furci frontale.

Pentru un calcul preliminar al costurilor sunt necesare informatii in plus ,astfel:

II. INFORMATII PERSONALIZATE

-o anticipare a nr. de paleti manipulati sau a cantitatii totale estimate pe unitatea de timp

-regula de termen de expirare

-daca se doreste picking

De regula dupa aceasta etapa se poate proiecta o solutie care sa arate beneficiarului urmatoarele:

-capacitate depozit (nr.unitati) si modul de asezare a rafturilor

-numarul echipamentelor si tipul lor

-costurile aferente acestei investii (depozit si echipamente)

 Daca sunteti interesati ,aceasta etapa de consultanta este GRATUITA.

CONSULTANTA PERSONALIZATA.

Pentru o solutie mult imbunatatita in sensul ca se pot obtine informatii ca:

-gradul de ocupare a echipamentelor

-gradul de ocupare a personalului deservent

-costul pe unitate manipulata care contine totalitatea costurilor ca:

*amortizarea echipamentelor

*costuri energetice a echipamentelor din depozit

-gradul de utilizare a spatiului disponibil,etc

Avem etapa

III. INFORMATII SUPLIMENTARE

-costuri utilitati (chirie spatiu,energie electrica,apa,etc

-costuri legate de personal(salarii,sporuri,etc)

-programul de lucru al personalului (pauze,pauze de masa)

-daca echipamentele nu au fost recomandate de consultant

* pret

*caracteristici tehnice

La finalul acestei etape beneficiarul acestei consultante are o imagine foarte clara  a acestei parti din LOGISTICA.

Din aceasta etapa a PROIECTULUI se poate trece la implementarea  WMS,a partii de soft .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: